راهنمای خرید پیانو

انتخاب یک پیانو مناسب برای شروع آموزش:

خرید و انتخاب یک پیانوی مناسب، همیشه یکی از بزرگترین مشکلات علاقه‌مندان به این ساز بوده است. ساز پیانو به دلیل قیمت بسیار بالا نسبت به دیگر سازها،  برای خریداران، همیشه انتخاب بسیار سختی بوده است، زیرا بزرگ ترین نگرانی خریداران پیانو این است که چیزی بخرند که سالها بتوانند با آن کار کنند.

علاوه‌بر این، در بازار ایران، برندهای متفرقه و فیک بسیار زیاد شده است و انتخاب برند خوب و جنس اصلی و با کیفیت از میان این همه کالای متنوع، برای کسی که کارشناس نباشد، بسیار سخت خواهد بود. تازه همین برندهای معتبر و جنس‌های شناخته شده را نیز باید از فروشگاهی خریداری کنید که از اصالت محصول آن اطمینان داشته باشید چون کالای فیک نیز در بازار فراوان است.

برای شروع آموزش پیانو ، شما به پیانویی نیاز دارید که علیرغم صدای باکیفیت، کلاویه ماسب نیز داشته باشد.

با تورم چشمگیری که این روزها در بازار کالاهای وارداتی دیده می‌شود، پیانوهای دیجیتالی توانسته‌اند با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از پیانوهای آکوستیک یا مکانیکی، طرفداران بیشتری را به خود اختصاص دهند.

digital piano

البته ناگفته نماند که پیانوهای دیجیتال، بالاخص مدل‌هایی که از برندهای معروف در بازار موجود می‌باشند، دارای صداها، کلاویه‌ها (نام تخصصی کلیدهای سفید و سیاه) و ابزار بسیار مناسبی برای آموزش پیانو و کاربری حرفه‌ای می‌باشند.

بدیهی است در صورت وجود توان خرید پیانو آکوستیک، این نوع پیانوها در صورتی که دارای برند معتبر و کیفیت قابل قبول باشند، بر پیانوهای دیجیتال ارجح می‌باشند. مگر در موارد خاص وحرفه‌ای…

البته پیانوهای آکوستیک مسائل خاص خود و شیوه‌های نگهداری حساس‌تری دارند که قبل از خرید می‌بایست به آنها توجه داشت!

پیانو آکوستیک

در حال حاضر در بازار پیانو ایران برندهای بسیاری موجود می‌باشد که بعضی از آنها به خاطر سابقه زیادی که دارند شناخته شده‌تر از برندهای جدیدتر می‌باشند.

Casio ، Roland ، Korg ، Yamaha و… از معتبرترین و معروف ترین برندهای رایج هستند.

توصیه میکنیم برای تهیه یک پیانو مناسب و باکیفیت، اولویت خرید خود را به برندهای شناخته شده و معروف اختصاص دهید. چرا که این برندها هم امتحان کیفی خود را در طی سال‌ها پس داده و هم بازار خوبی برای فروش و ارتقاء دارند.

سوالی که بعضی از هنرجوهای مبتدی از ما می‌پرسند: آیا می توان برای شروع آموزش پیانو از کیبورد یا همان ارگ استفاده کرد؟

Keyboard

جواب: انتخاب یک ارگ برای شروع نوازندگی پیانو انتخابی ایده آل نیست! ولی در صورت عدم توانایی خرید پیانو، می‌تواند برای هنرجوی مبتدی، مفید باشد. چرا که چینش نت‌ها، کلاویه‌ها و آموزش ابتدایی پیانو با ارگ تفاوتی ندارد.

ولی دلیل اینکه برای آموزش بلند مدت پیانو، ارگ یا کیبورد را پیشنهاد نمی‌کنیم چیست؟

اولین دلیل، تعداد کلاویه‌های ارگ می‌باشد. یک ارگ استاندارد دارای ۶۱ کلاویه و به اصطلاح ۵ اکتاو می‌باشد. در صورتی که یک پیانو استاندارد دارای ۸۸ کلاویه یا به عبارتی بیش از ۷ اکتاو است که این ویژگی تاثیر بسزایی در اجرای صحیح  قطعات پیانو دارد و پس از مدتی هنرجو به کلاویه‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کند.

گرچه کیبوردهایی در بازار موجود می‌باشد که دارای بیش از ۶۱ کلاویه هستند، ولی ارگ‌ها به خاطر شیوه نوازندگی و نوع اجرا، معمولا کلاویه‌های سبک‌تری نسبت به پیانو دارند که این از دیگر مشکلات آموزش پیانو با ارگ‌هاست.

و در نهایت به خاطر اینکه این روزها هزینه خرید یک ارگ، حتی در سطح آموزشی، چندان پایین نیست. خرید یک پیانو دیجیتال قابل حمل و کوچک بیشتر از خرید یک ارگ توصیه می‌شود.

برچسب‌ها:

فروش ویژه پیانوهای طرح آکوستیک

با کیفیت و شرایط استثنایی

کوک، رگلاژ و تعمیرات تخصصی پیانو

انواع خدمات تخصصی پیانوهای آکوستیک و دیجیتال

آموزش آهنگ‌سازی و تنظیم

کلاس‌های آنلاین و حضوری، با متد اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست